2014年10月16日木曜日

French bank, Twitter team up for money transfers via tweets

French bank, Twitter team up for money transfers via tweets
BY LEILA ABBOUD AND ERIC AUCHARD
PARIS/FRANKFURT Sun Oct 12, 2014 3:58pm EDT
4 COMMENTS
inShare
520
Share this
Email
Print
View of the BPCE banking group headquarters during the company's 2011 annual results presentation in Paris February 23, 2012. REUTERS/Benoit Tessier
View of the BPCE banking group headquarters during the company's 2011 annual results presentation in Paris February 23, 2012.
CREDIT: REUTERS/BENOIT TESSIER
RELATED NEWS
Britain's ring-fence a new hurdle for bank directors
M&T Bank to refund fees in deceptive accounts: U.S. agency
UPDATE 1-M&T Bank to refund fees in deceptive accounts -U.S. agency
Icahn tweets he will send open letter to Apple
Messaging app Telegram launches Korean version to cash in on privacy fears
ANALYSIS & OPINION
Nobel Peace Prize honours “Hindu and Muslim in common struggle” to protect children
Facebook and Google catch glimpse of split future
RELATED TOPICS
Tech »
Media »
France »
Twitter »
(Reuters) - One of France's largest banks is teaming up with social network Twitter Inc. (TWTR.N) this week to allow its customers to transfer money via tweets.
The move by Groupe BPCE [BPCE.UL], France's second largest bank by customers, coincides with Twitter's own push into the world of online payments as the social network seeks new sources of revenue beyond advertising.
Twitter is racing other tech giants Apple (AAPL.O) and Facebook (FB.O) to get a foothold in new payment services for mobile phones or apps. They are collaborating and, in some cases, competing with banks and credit card issuers that have run the business for decades.
The bank said last month it was prepared to offer simple person-to-person money transfers via Twitter to French consumers, regardless of what bank they use, and without requiring the sender know the recipient's banking details.
"(S-Money) offers Twitter users in France a new way to send each other money, irrespective of their bank and without having to enter the beneficiary's bank details, with a simple tweet," Nicolas Chatillon, chief executive of S-Money, BPCE's mobile payments unit, said in the statement.
Payment by tweets will be managed via the bank's S-Money service, which allows money transfers via text message and relies on the credit-card industry's data security standards.
BPCE and Twitter declined to provide further details ahead of a news conference in Paris on Tuesday to unveil the service.
Last month, Twitter started trials of its own new service, dubbed "Twitter Buy", to allow consumers to find and buy products on its social network. (bit.ly/1usnbBG)
The service embeds a "Twitter Buy" button inside tweets posted by more than two dozen stores, music artists and non-profits. Burberry (BRBY.L), Home Depot (HD.N), and musicians such as Pharrell and Megadeth are among the early vendors.
Twitter's role to date has been to connect customers rather than processing payments or checking their identities.
"From the Twitter point of view, there is a limit to their appetite for getting involved in payments processing itself," said Andrew Copeman, a payments analyst with financial services research firm AITE Group, who is based in Edinburgh, Scotland.
"At the moment, banks are probably viewing Twitter and other social media networks as marketing channels to reach a wider set of their customers and to extend the bank's existing mobile banking initiatives," he said.
Twitter's success in developing additional services on its platform as Facebook has done will be key to its future profitability. Rakuten Bank (4755.T) in Japan offers a similar "Transfer by Facebook" service that lets users of its mobile banking app send money to anyone in their Facebook friends list.
Investors have been worried about Twitter's slowing user growth, sending the shares down about 17 percent this year, while rival Facebook's have climbed 35 percent.
Thomas Husson, a marketing strategy analyst with Forrester Research, said Twitter was likely to multiply efforts to explore new ways to generate revenue with banks and credit card firms.
"Twitter wants to more explicitly demonstrate the overall value of its network as an advertising platform," he said.

再生核研究所声明 51(2011.3.4):  ツイッターにおける 意義と心得
ツイッターが 盛んになって、世論や政治にも大きな影響が出るようになってきた。 また、俳句や、和歌のような 趣味の一種、楽しみの一種になっている者も多いのではないだろうか。 自戒も込めて、ツイッターの意義、注意や問題などについて、考察し、ツイッターの世界をより楽しく、充実させるようにしたい。
ツイッターの原語は 呟き という、呟きとは、小鳥が 少し囀る ように、何か気持ちを、本音を率直に、短的に表現するものではないだろうか。 純粋、呟きは、したがって、先ずは 率直な気持ちの表現である ということになるのではないだろうか。 先ず、このもともとの意味 を尊重したい。 従って ツイッターの世界には 人々の率直な 心の、気持ちの世界 が反映されていると理解できる。将来、万葉集のように 人々の様子を写した 貴重な記録にもなる可能性が高いのではないだろうか。
しかしながら、それらとは裏腹に、直ちに公開する というところに、日記や自分の記録とは違った意味、すなわち、多くの人に伝えたいという、明確な意思があり、更に公開には、
1) インターネットを通して どこまでも広まること
2) インターネットの世界で、記録され、検索され、長く保存され、修正が、事実上できない状況になっている ということである。
このような状況は、間違ったことや、修正しなければならないようなことは 迂闊には書けない ということを意味する。 注意したい。
一応 フォローという特定の人が自然に見られる建前であっても、上記2件から、逆に自分の意志を広範囲に伝えたい、あるいは何かの宣伝に、仕事などに活用したい と考えるのは当然である。従って
A) 政治問題や社会問題についての見解、提案、批判、建議など、社会問題が大きな比重を占めるのは当然である。
B) 仕事、ビジネスなど 適当な活用は当然であるが、行き過ぎると 仲間に嫌われる可能性が高いのではないだろうか。
C) 市民生活における 話題、いろいろ面白い話題や、変わった話題で、人々が興味を持ちそうな話題は 歓迎されるのでは。
D) 教育問題、人生問題、哲学、科学の問題についても 前向きに考えられる話題として挙げておきたい。
ツイッターの 他の特徴としては
川の流れのように、呟きは、どんどん流れ、偶然に覗いていた人だけが見るだけで、殆どは注目されないで、ツイッターの世界からは 消えて行ってしまうという 儚さ、空しさである。
そのために、空しさを承知で、深入りをせず、自分の生活とペースを整えて、気持ち良く、呟くのが良いのではないだろうか。 
社会や世の中にとって良いと思われるものについては、リツイートして、どんどん世に拡散して、世の中を明るくしたい、文化レベルの向上に、情報環境の美化にも 利用したい。
賛否の意見表明、同感、反対など、返信して、一方的でない交流も大事で、貴重なものになるのではないだろうか。
長期の保存と長文が可能なブログなどと併用すると 自分の意見を表明する機会を 大幅に増やすことができ、外国語が得意な人は 更に国境を越えて 意見を表明できる機会を得るので、積極的な取り組みを期待したい。 間もなく、いろいろな言語に翻訳されて、言葉の壁も乗り越えられる時代が近いのではないかと期待される。
簡単に意見を広く表明できる時代とは、新しい時代の夜明け ではないだろうか。 多くの人の意見が 自由に交流できる世界とは どのような世界になるのか、いろいろ問題点などをも含めて 注目し、今後の問題点、影響などについても検討して行きたい。 例えば、多くの呟きから、価値あるものを選択して、得る方法などが 基本的な問題ではないだろうか。 実際、沢山の人々が自由に 呟けば、どのようにして、価値ある情報を得るかは、本質的な問題になる。 雑情報に 時間をとられる危険性が高いからである。
人間とは、じんかん であり、人と人の交流が 生きている証拠 でもあるから、大きな自由性と可能性を創造された、このようなシステムの考案者及び管理運営を行っている方々に対して、敬意と謝意を表したい。
以 上

0 件のコメント:

コメントを投稿